Deze website maakt gebruik van cookies om goed te functioneren.
Klik op oké om deze melding te verbergen:

Schoorsteenreparatie of renovatie?

Roofworkx heeft de juiste ervaring in huis voor de reparatie en renovatie van schoorstenen. Als tijdens onze inspectie gebreken worden geconstateerd aan uw schoorsteen, is een eenvoudige reparatie vaak afdoende, of het nu gaat om het voegwerk, loodwerkzaamheden of het aansmeren van het schoorsteenplateau. Maar soms is de schoorsteen zo oud of de schade zo groot dat een complete schoorsteenrenovatie nodig is. Wij bespreken altijd vooraf met u de beste oplossingen die passen binnen uw budget.


Vraag een gratis inspectie aan!



Veel risico bij oude schoorstenen!


Renovatie van voegwerk en metselwerk

De buitenkant van de schoorsteen kan vaak prima gerenoveerd worden door deze opnieuw te voegen. Bij het hakken of uitbreken van de voegen kan behoorlijke schade ontstaan aan het metselwerk. Daarom frezen wij de voegen met een diamantschijf uit. Bij frezen wordt nauwelijks kracht uitgeoefend op het metselwerk, zodat scheuren of losraken van de stenen tot een minimum wordt beperkt. Eventuele loszittende stenen kunnen meestal opnieuw vastgemetseld worden.

 


Impregnatie van de schoorsteen

Na het aanbrengen van nieuw voegwerk kunnen wij de schoorsteen nog impregneren. Bij de impregnatie wordt zorgvuldig een vloeistof aangebracht op het metselwerk en de voegen. Hierdoor zal de schoorsteen geen vocht meer opnemen en wordt de kans op vorstschade aanzienlijk minder. Omdat bevriezend water niet meer kan uitzetten in de schoorsteenwand, zullen stenen en voegen lange tijd niet scheuren en afbreken. Met zo'n grondige renovatie inclusief impregnatie van voegwerk en metselwerk kan uw schoorsteen weer vele jaren mee!

Heeft u een vraag of wilt u direct een offerte aanvragen? Vul dan hieronder uw gegevens zo volledig mogelijk in en omschrijf duidelijk uw vraag of de gewenste werkzaamheden. Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Naam:

Email:

Telefoon:

Adres:

Postcode:

Woonplaats:

Bericht: